EFQM - Zlato ve čtyřech písmenech

07.11.2011 11:53

Několika svým známým podnikatelům jsem položil otázku: „Co bych Ti musel nabídnout, aby to pro Tvůj business bylo zajímavé?“ Zvláštní bylo, že převážná většina odpovědí byla směřována do pomoci – „Najdi mi nový výrobek, ale rychle a bez nutnosti kupovat technologie“, „Sežeň mi dotační peníze, ale bez potřeby školit,“ … a několik dalších námětů. Nade všemi byl však názor podnikatele, kterého si nesmírně vážím vzhledem k jeho dosahovaným úspěchům. Na co sáhne, se mu daří a navíc jezdí po celém světě a vzácně kloubí práci, koníčky, rodinu. Řekl toto: „Pomoz mi získat více času na rodinu a koníčky a zároveň najdi způsob, jak budu mít firmu pod kontrolou.“ Hlavně druhé části přání rozumím, od mnoha podnikatelů jsem slyšel, že chtějí výkonného ředitele, ale pak mu firmu neumí předat.

 

Po chvíli vyjasňování jsme pro něj našli řešení: existuje analýza, jejíž přínosy se dají shrnout do několika bodů:

  • za 2 dny je jasno v libovolně velké firmě
  • analýza je založena na principu, kdy si podnik provádí dle jasné metodiky sebehodnocení a auditor obdobně hledá důkazy tvrzení
  • současně je generována databáze všeho, co máme v pořádku a pod kontrolou a toho, na čem je potřeba zapracovat
  • analyzujeme společně 9 oblastí a v každé maximálně 10 podkritérií, a přesto je průřezově jasno o celé firmě a vzájemných souvislostech všech parametrů
  • metoda vznikla jako požadavek nalézt recept na úspěch a její správnost jsme si ověřili u malých společností o 10 pracovnících i u firmy s 9ti divizemi a celkovém obratu v miliardách
  • metoda je také založena na principu, že dosahované opakované výsledky jsou díky splněným předpokladům a naopak, takže se dá postupovat i způsobem – pokud chci změnit tento ukazatel, čím jej mám ovlivnit, ale i co ovlivním, když zlepším toto …?
  • metoda začíná být rozšířená i jako sebehodnotící nástroj – firma se jej naučí každoročně používat jako nástroj měření podnikatelské úspěšnosti..

 

Takže pro uspokojení Vaší zvědavosti – ptejte se na model excelence nebo podívejte se na stránky oficiálně oceněných společností napříč Evropou (www.efqm.org). Slovenských a českých firem tam moc není, že? Ale jako pomůcka, jak se zlepšit a vyřešit dopady krize to není vůbec špatné. Navíc si zopakujme základní vstupy:

  • 2 dny analýzy na úvod
  • do 14ti dnů prezentace výsledků po zpracování
  • jasno v tom, co je nutné pro přežití a co potom.

 

A to vše se dá pořídit do ceny 4 – 5 dnů lepšího vzdělávacího semináře. Nevěříte? Žádejte nezávazné informace nebo vytěžte web https://zdravifirmy.webnode.cz

 

 

Zpět

Kontakt

Ing. Petr Kratochvíl MMC Marketing Management Consulting
Tyršova 1073/16
664 91 Ivančice
Czech republic

602 767 818

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode